Friday, February 19, 2010

Ngok~

Sememangnya manusia merupakan makhluk y d kurniakan akal fikiran y sempurna dariNya, tetapi aku sangsi dengan kenyataan itu, kerana manusia selalunya bertindak sebelum berfikir dari ingin menyedari apa y berlaku sebenarnya.

Memarihi, memaki hamun adalah perkara biasa y akan d lakukan oleh manusia y merasakan dirinya berada d pihak y benar, tanpa ingin mengetahui kebenaran d sebaliknya. Sesungguhnya syaitan akan senantiasa mempengaruhi manusia seperti ini, dan serta merta menjadikan manusia itu bodoh apabila d tahap marah y tertinggi dan ini akan menjadikan orang lain sebagai mangsa. Ada y sanggup memutuskan persahabatan, aku pon x pasti kenapa die berkelakuan bagitu. Adakah kerana malu dengan kebodohan diri sendiri y bertindak melulu mengikit perasaan tanpa mengetahui kebenarannya. Sedangkan dia boleh bertanya secera sopan apa y berlaku sebenarnya. Dari orang tidak tahu apa2 terus jadi tahu dan kecoh.. semoga dia akan berubah dan menjadi orang y penyabar dan tidak bertindak melulu dengan menuduh orang lain. Kerana ini akan memalukan dan mengaibkan diri orang itu dan dia sendiri.. dan ucapan “aku pon x rugi kalau x berkawan ngan kau!!!”

2 comments:

- mista dausz - said...

terasa gile aku~
cam kene je post entry ni ngan aku.
aku klu marah cmni la jdnya..
hohoho~

hmm aku manusia yg lemah~
xsempurna..
:(

epullani said...

heheh tuh la kau uys.. b4 nak sembur ownang cek la dlu.. kalo x malu sendiri je nanti

bole berubah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...