Thursday, August 7, 2008

Kisah Di Hospital

salam... ai...
nak cte lak kisah kat spital nh...

mase 17 hari dok kat wad 2 mcm y pengalaman aku dapat... dan mcm2 parasaan muncul dalam diri nh... memule skali x selesa nak buang air... sush sgt nak buang ait kecil...
sakit kat pundi kencing... sakit sangat2... bile nak trn katil letak kaki kat bawah sakit la plak kaki kat tpt operate 2... cz darah turn... pedih nye Ya Allah...

Aku bersyukur sgt cz hanya patah kaki je. dan paling tidak pon pasang arial tulang ikan.. tp dalam wad 2 mcm2 owang aku tgk... ade la y kaki kene tembuk pas2 letak la gantung la pulak besi, langsung x boleh nak kemane2... ade y pakai besi bulat keliling kaki mcm astro.. ahaa... aku bersyukur sangat walaupun sush gak nak uat aktvt harian mcm dulu tp boleh la jugak pasal aku cube tuk berdikari sendiri... aku betul2 kasian tgk mak yang siang malam jage aku kat wad 2...
dia la y buang kan kencing aku... bile d fikir2 balik aku gase aku nh menyusahkn orang je... terutama mak... aku x sangup tgk dia letih cz jage aku... tp dia tetep gagah semate2 nak jaga aku... da la kat dlm wed 2 mlm2 x dpt tdo lena... kesian mak.. tp itulah dia pengorbanan saorang mak untuk anak die... aku harap kelak aku kan dapat balas jasa dia walau pon aku taw walau ape pon y aku lakukan x mampu nak membalas jasa dia... tp setidak2 nya aku dapat memenangi hati dia da cukup buat ku...

malam2 mak tdo atas kerusi malas yang Bang Muzi belikan... selalu dia mengadu sakit belakang dan kaki... dan setiap kali itu la aku kan menangis betapa menyusah nye aku kat mak ngan keluarga aku... aku berdoa... oh Tuhan sampai bila harus aku menjadi beban buat mak dan keluarga. hingga kini aku akan manangis bila mengenangkan aku sentiasa y menyusahkan keluarga... tapi aku harus kuat cz aku tgk mak n fmly sanggup uat ape je smate nak tgk aku sembuh kembali. dan kenapa aku harus lemah sedangkan orang yang nak sangat tgk aku sembuh lebih kuat dari aku...

tiap2 hari kak yang atau along akan masak lauk pagi2 n bagi kat anet soh hntar kat spital...
kalo hr minggu kakyang atau anet y gilir2 jage aku...
mak rhat kat uma kak yang

hari kedua dok wad ramai yang datang melawat aku... paklang ngan fahmi, paklong nua, ayah Ndah n ramai lg la...(ehee...Xingat) fendi on datang ngan anak buah dia...

malam 2 baru aku bg taw ema y aku xcdent n ak soh dia diam kan je n jgn bg taw sesape cz mls nak risaukan mbe2...

kalau x silap dalam 4hari dok wad baru la ak bg taw mbe kolej... orang 1st y aku bg taw Fadil...
heheh belum smpat ak kate jgn bg taw mbe len dy awl2 lg da bg taw kat dolah n ee...
n ape lg trus menerus la tersebar 1 kolej...
ahaa...

tp best la dok wad...
mcm2 owang bw time dtg melawat 2...(smpai hajat nak dok wad dr dulu g)...
heheh....
ema datang melawat hari sabtu kalo x clap la... (jgn mara ema kalo clap) dy datang dari pineng ngan kak zura... smpai da petang kat kol 7... n dia kate kak zura da mbe kat n9 n ngah tgu mbe dy dtg mlm 2... ble je mbe dy smpai aku n family tepeganjat beruk la gak cz mbe dia 2 Farah... Czen aku..(anak pak ngah aku)
ahaa...kecik nye malaysia nh ek...

pas2 esoknye adeb la pulak datang ngan mbe2 kl die bw dungkin donat...nyum2... pas2 selang beberapa hari kemudian apis ngan fakrul datang... pas 2 datang la azad ngan cheesy wadges,n mbe dia, beby n che nad... pas 2 lagi datang la Wana n ain omar... n lagi rezal n dy in... fendi pon datg skali
ahaa.... (kalo da y dtg aku x sebut name sory ek)...

hehehe mlm2 x bole tdo sgt cz wad klas 3 kan... lampu tebukak smpai kol 12 lbh pas 2 kol 4 da nyale balik...
mcm mane nak tdo terang2... hhu...
ngan da la wad 2 gamai sgt india da la bising2... (sory 2 say) ade 2 malam sorang pakcik nh dada dia sakit asyok batuk je... kuat lak 2... so gamai la y marah kat pakcik 2 ... memule aku mrh gak ye la katil dia dpan katil aku tp ble diorang bole la pulak ajuk2 pakcik 2 aku da mula rase kesian.. nurse pon mcm buat x taw je... kesian taw pas 2 siangnye pakcik 2 nak g toilet plak dia soh la staff pelatih 2 g amik kerusi roda ble da bg kerusi roda 2 nurse 2 bukan nak tunggu dia blah je...
terkontang kanting la pakcik 2 turun katil.. tetibe je, Buk...! ADOI...! aku tgk pakcik 2 da terkelentang kat lantai...
bedarah kaki n kepale kelua kencing kat c2 gak... kesian aku tgk... tp apakan daye... aku sndri pon x mampu nak trn katil time 2... nurse 2 pulak mcm x bole tgu je pakcik 2 turun katil...
ape la..

huhuhu...
cukup la aku ceritakan kisah kat wad nh...
bnyk lg kot tp letih da nak type... kang letih la plak nak bace panjang2 kan...
ahaa...

k la...
daaa....
salam...

1 comment:

PandaMerah said...

pjg nak mmpos...
xlarat aku nak bc..
kalu bku harry potter tuh xper gak..
HAHAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...