Tuesday, August 4, 2009

Pertama kali

setelah sekian lama x menulis blog... mcm mane ntah mlm nh tetibe rajin la pulak...
baiklah, tanpa berlengah lagi... Kisah bermula...

4/8/09 - Selasa
tempat kejadian - Rumah sewa...

Halim (H) - epull... jom g OTK (Ong Tai Kim (Sebuah pasaraya))
Epullani (E) - nak buat ape..?

H- beli barang dapor la... kate nak masak
E - hmm ok gak tuh.. duit kau masok da lom?
H - X laie
E - haishh (aku la mangse kene sponser dlu nh) hah jom lah.. nak mandi jap..

setelah siap kami pon pergilah berempat diikui dengan Wan dan Fareez...

nak cr beras ka OTK tuh x de beras y brandad..
so aku dan H bergerak la ke Giant ( saje menggatal nak cr beras ka c2.. + nak cari lala.. teringinlak nak makan lala.. ) so mancari2 lah kami akan bahan2 tuk membuat sambal lala..
siap aku call akak aku laie tanye resepi nye..

.::BERITA MALANG ::.

Satiba nya di rumah wan kate periuk nasi y baru di beli 2 mgu da x ley on..
adoi..
beras da beli.. siot je rice cooker tuh...
naseb de warranty laie.. sabar je la kami..

nasib baik Haji keluar g giant time tuh..
so soh la die beli nasi kosong bungkus 4..

pas je solat aku pon memulakan tugasan tuk memasak.. mule nye dengan potong2 bawang cendawan n bahan2 lah senang cite..

Memule si H berapi2 la kate nak menolong.. kesudahannya die dok men YM.. cet... naseb bek de ustaz y slalu melawat aku d dapor tuh.. ahahaha... setelah bertungkus lumus d dapur.. maka siap lah lauk2 bujang...
  1. Ayam masak kicap
  2. Sambal Lala
  3. Telur Dadar
  4. Sayur cendawan.. pon masak kicap gak... wakakaka

heheh seteleh 2 mgu lbey dok uma nh akhirnya masak la jugak kami.. dapur punye la da lame beli..

Semoga rakan2 y masak akan masakan aku tuh sentiasa selamat dari keracunan makanan.. wakakakakaka...

cuak gak aku nanti dowang sakit pewot

5 comments:

bhulat said...

congrats atas kejayaan yg membanggakan itu...

Muhammad Farid said...

hahahahaha...
kalo masakan epul tu buat kami ni sakit perut, kami semua saman epul tau! hahahaha

bersedialah untuk di saman!

Budak Pensel said...

OTK mane ko gi ni pul?

epullani said...

BPensil - otk sentol je nh ha..
dekat dan berhampiran

M.Farid - x sakit pon kan.. hakhakk

Bhulat - measeh yew kak..

Anonymous said...

wah laok bujang cm tu?
org pompuan pon ada yg xreti msk cm tu..
wakaka...
hahak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...