Sunday, June 21, 2009

Pasrah

HMM.. ape y akan anda fkir dan rasakan bile dapat tahu y kenalan rapat anda kemalangan dan kemalangan tersebut serta merta akn marubah akan kehidpan nya d masa hadapan...
entahlah.. mcm aku keliru dengan serba peraasaan y bermain d benak fikiran ini...

subuh tadi aku tersentak dari tidur mendengarkan esak tangisan Mak Ndah aku y mendayu..
sepertinya akan hilang arah... aku dengar die memanggil nama mak aku dan memberi tahu cucunya memerangkap anak buah aku or 2pupu la kan, Ikhwan kemalangan d kuantan. Ahhh... bia betul... aku mcm x percaya dengan ape y tarjadi.. sesudah suboh aku bersembang dengan mak aku..
die kate nak ikut Mak Ndah aku g kuantan melawat anak buah aku tuh..
so aku menyambung tdo balik..
dalam pukul 9 lebih aku terjaga terdengar perbualan telefon abg aku dengan sape ntah y memberi tahu bahawa keadaan ikhwan amat kritikal... dalam ICU... tp x taw lg dengan lebih lanjut..

pkul 10 malam td mak aku sampai d rumah.. tanpa berlengah mcm2 soalan aku tujukan pada mak..
mak terdiam kejap..
die kate mmg kritikal... tulang muka dia hampir pecah.. mata tersumbul keluar... tulang y menyokong mata die pecah... aku pulak y terdiam.. muka die bengkak...
calar bala badan die... mak kate mase die kemalangan muke die terhentak dekat pasu hiasan tepi jalan... aku x boleh bayangkan y kejadian tersebut akan berlaku kat die... mak menyambung cerita y kemugkinan mata kanan die y terkeluar tuh akan d buang bagi mengelakkan jagkitan... mata sebelah lagi kalau elok pon kemungkinan tidak seperti dulu... aku x taw nak kate ape...

apa y aku kesiankan die da la nak orientasi esok pagi kat kolej shahputra... niatnye tuk menyambung pengajian x kesampaian... aku takut akan masa depannya.. doktor ada mengatakan yang mereka hanya membuat sebaik mungkin..terpulang dengan kekuatan dan semangat die untuk hidup... aku harap penglihatannya tidak di ambil sepenuhnya.. walaupon tidak seperti dulu setidak2 nya dia mampu mampu melihat... mampu untuk berdikari... jujur aku katakan.. aku mcm x boleh trima dengan berita kemalangannya...

Ikhwan.. die sgt2 rapat dengan aku..
bile balik kg je aku la orang y die akan cari...
masuk bilik aku selongkar majalah APO? aku..
cite keadaan die kat skolah die..
cite y die x suke dengan kos y mama die pilihkan tuk smbg pengajian..
ikut aku jalan raye ke uma mbe2 aku..
aku x tau lah mcm mane dengan kehadiran aidilfitri akan datang

aku cuma mampu berdoa agar dia selamat dan di beri kekuatan juga ketabahan untuk mengharungi ujian Allah ini.. semoga dia mampu melepasinya dengan sabar... insyallah..
semoga kite berdoa akan kehidupannya y lebih baik..
amin...

4 comments:

Lynda said...

hmmm sedih nk ngis haku baca..truk la keadaan dia 2...
brdoa la kat Allah smoga dia selamat n cepat smbur...
nti ckp kat mak dia yer...bnk2 brsbar n brdoa k...

Hafiz Mustapa said...

pull..
hharap ko tabah yer bila dpt berita cam nie..
hurmm..
doa byk2.. harap dia boleh tempuh hidup nie dengan tenang..

epullani said...

ntah la..
aku pon tataw nak buat ape ntah.. nh pon xsempat laie nak melawat

++...piCaSa-mE...++ said...

hmm kte sm2 la doa kn cipoi..hope die slmt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...